У той час як СРСР випереджав США у важкій промисловості і ракетобудуванні, була єдина гілка, в якій Союз помітно відставав – автоіндустрія.
І щоб не відставати дуже сильно, Радянський Союз нерідко «запозичив» ідеї у своїх колег.
Майже Ford
“Чайка” була одним з перших російських транспортних засобів, скопійованих з західних зразків. Дане авто мало представницький ранг і фігурувало на російському ринку з 1959 по 1988 рік, змінивши 2 покоління.
Перший вантажний автомобіль ГАЗ зійшов з складального потоку в 1932 році. Кількома роками раніше американський винахідник Генрі Форд підписав договір на створення промислового об’єкта в Росії. З цієї причини ГАЗ вважають офіційною копією форда.
Нові вантажні авто ГАЗ-АА стали російським аналогом Ford. Радянський автопром уклав угоду з американською корпорацією, яке було вигідно всім: СРСР отримав новітні технології виробництва, які Москва згодом використовувала в суміжних областях, а контракт на 30 млн доларів дозволив Ford вийти на новий рівень.
Вишукування американського Buick 1935 року також не залишився без уваги російських інженерів.
Конструкція радянського «лімузина» ZiS-101 сталася від Buick.
Ford Super Deluxe Woody 1947 року розрахований на їзду по узбережжю сонячної Каліфорнії, але російський автолюбитель може спробувати проїхатися на його копії в умовах морозної зими.
“Опель-Кадет”
Є відомості, що Сталін намагався розпочати виробництво цієї машини до початку Другої світової війни в СРСР, але план був реалізований лише після її закінчення.
У 1946 році на столичному автозаводі був випущений дебютний аналог Kadett – Москвич-400. В цей час люди у світі вже мали у своєму розпорядженні можливістю придбати автомобіль з Заходу. В СРСР елітні машини були доступні тільки чиновникам.
Ідеї з Апеннінського півострова
Російські дизайнери шукали натхнення не тільки в Штатах, а й у Європі.
Їм сподобався грайливий Fiat 1955 року, який стрімко завойовував популярність. За 5 років після присутності на ринку було реалізовано близько одного мільйона екземплярів цієї моделі.
В 1961 році в СРСР був представлений двійник Fiat, який отримав назву ЗАЗ-965. Радянські розробники забезпечили його чорними дверцями, які в Італії вважають «самоубийственными». У 60-х роках придбати автомобілі могли і прості громадяни.
«Drive Prinz and Be the King» – рекламний гасло для авто Prinz 4 1961 року народження, родом із Західної Німеччини. Через 30 секунд він може набрати швидкість до 97 км/ч.
Лише через 10 років ЗАЗ-968 почав з’являтися на російських дорогах. Бічні повітрозабірники виглядали кумедно, з-за цієї особливості люди назвали автомобіль «чебурашкою».
Бренд Fiat в 1967 р. отримав елітарну премію «Автомобіль року» за винахід моделі 124. Втім, справжня слава для цього авто прийшла раніше – в 1966 році Fiat і СРСР підписали домовленість про засновництво одного з наймасштабніших автозаводів у Росії.
Територіальне розташування заводу – місто Тольятті, який був перейменований із Ставрополя в честь італійського комуніста Пальміро Тольятті.
«Лада» була розроблена за подобою Fiat, але з більш міцною сталлю і більш високим кліренсом для російських доріг. Популярний авто випускалося майже 18 років, а Тольятті залишається штабом виробництва автопрому в Росії і по сей день.