Електростанції несуть відповідальність за значно менші викиди протягом строку служби, в порівнянні з автомобілями, що працюють на викопному паливі.
З моменту появи перших сучасних електромобілів (EV) на дорогах у 2000-х роках критики швидко засумнівалися в їх безпеки для навколишнього середовища. Скептики звернули пильну увагу на електромобілі, розглянувши їх починаючи від виробничих проблем до джерел живлення від батарей, а також від загальної автономії. На тлі великої кількості спорів та дезінформації факти ефективності електромобілів стали кілька затуманеними. Наскільки безпечні для навколишнього середовища ці автомобілі?
Забруднення від виробництва батарей
Аргумент, який зазвичай висувається, щоб протиставити чистоту електричних автомобілів, – це забруднення від процесу їх виробництва батарей. Дійсно, існує цілий ряд рідкоземельних металів, наприклад, літій, які входять до складу батареї, і їх вилучення може сприяти викидів вуглецю. Однак, як показано в звіті Міжнародної ради з чистим перевезень (ICTT) 2018 року, країна, в якій виробляються батареї, а також склад батарей, мають набагато більш високий рівень впливу на викиди.
Порівняльне дослідження електромобілів і автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння (ICEV) в Китаї призводить звіт ICTT, показує, що інфраструктура та ефективні технології виробництва є ключами до зниження викидів у процесі виробництва. Китайські виробники акумуляторів EV здійснюють на 60% більше викидів СО2, ніж двигуни ICEV, але можуть скоротити свої викиди, якщо приймуть американські або європейські технології виробництва. Тому забруднення, що створюється в процесі добування і виробництва батарей, залишається на рівні або трохи вище, ніж процес створення бензинових або дизельних двигунів.
Різниця в термінах служби
У своєму дослідженні ИКТТ також відзначає різку різницю у викидах між електричним двигуном та двигуном внутрішнього згоряння протягом терміну їх служби. Електромобілі здійснюють основну частину своїх викидів завдяки виробничого процесу і джерела енергії, що дає їм перевагу перед бензиновими і дизельними автомобілями. Незважаючи на те, що ICEV неухильно скорочують свої викиди починаючи з 2000 року, електромобілі і раніше, мають значні переваги, адже вони практично не виділяють шкідливих речовин. А по мірі того, як електромобілі стають все більш поширеними, утилізація акумуляторних батарей буде більш ефективною і зменшить потребу в одержанні нових матеріалів, зменшуючи тим самим залежність від видобутку і виробництва нових батарей.
Загальний вплив електромобілів на навколишнє середовище більш виражено, якщо дивитися на їх повний термін служби. Тоді автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння не можуть конкурувати з ними. Електростанції несуть відповідальність за значно менші викиди протягом свого терміну служби, ніж автомобілі, що працюють на викопному паливі, незалежно від джерела, що виробляє електрику.
Поточне енергоспоживання та кількість енергії, яка використовується для виробництва акумуляторів, викиди CO2 акумуляторними електромобілями в кращому разі трохи вище, ніж дизельного двигуна, а в іншому – набагато вище.
Проте попередні дослідження стверджують, що електромобіль, заряджений виключно на вугільній енергосистемі, досяг би тих же показників викидів вуглецю, що і ICEV, – роблячи електромобілі більш ефективними протягом відповідних термінів служби.
Сучасні електричні мережі в основному розвиваються в напрямку зменшення залежності від викопних видів палива і збільшення виробництва відновлюваної енергії. Електромобілі вже виробляють менше викидів протягом терміну служби незалежно від джерела енергії. І це показує, що електромобілі дійсно є транспортними засобами майбутнього. Виробники автомобілів також визнають той факт, що електромобілі менше забруднюють навколишнє середовище, і виробництво їх допоможе скоротити викиди вуглецю.
Забруднення навколишнього середовища електромобілями поступово сходить на немає
В даний час електромобілі в меншій мірі забруднюють навколишнє середовище, ніж машини з двигунами внутрішнього згоряння. Оскільки технологія стає все більш поширеною, вона може стати ще більш ефективною і стійкою. Економія за рахунок масштабу принесе користь виробництву електромобілів, надаючи кращу інфраструктуру, більш ефективні технології виробництва, варіанти переробки. Електричні транспортні засоби не є панацеєю, але в поєднанні з більш широким впровадженням поновлюваних джерел енергії і зневуглецювання електромережі вони пропонують шлях для значного скорочення викидів парникових газів.